Mașina are kilometrajul dat înapoi. Este cea mai mare grijă a celor care își cumpără un autoturism second hand. Dar cum afli adevărul în cinci pași simpli.
Mașinile second hand vin la pachet cu diverse probleme. Posibile accidente, eventuale probleme de ordin tehnic sau kilometrajul dat înapoi. Sunt câteva metode simple pentru a-ți da seama dacă mașina chiar a parcurs distanța arătată în bord.
Dacă mașina a avut 220.000 de kilometri la ultima revizie și acum are 180.000, lucrurile sunt simple în acest caz. Se poate întâmpla totuși ca cifrele să fie introduse greșit în baza de date. E eroare rară care poate fi însă, verificată.
O mașină de 10 ani cu 50.000 de kilometri la bord poate fi un autoturism suspect. În cazul în care cifrele arătate în bord ar fi reale, ar însemna că proprietarul a parcurs în medie 5.000 de kilometri pe an, adică aproximativ 416 kilometri pe lună. Dacă nu este vorba despre o clasică, puțin probabil.
O cabină de Mercedes-Benz, de exemplu, cu doar 150.000 de kilometri, piele nu trebuie să fie ruptă, schimbătorul nu trebuie să fie decolorat, chederele nu ar trebui să fie dezlipite. Dacă sunt, înseamnă că mașina are mai mult.
Dacă vânzătorul îți propune o altă mașină decât pe care ai dori să o achiziționezi, sunt șanse mari ca acesta să fie un samsar. Mașinile care ajung pe mâinile acestui tip de intermediari trebuie verificate suplimentar pentru că există riscul unui kilometraj dat înapoi.
Dacă vânzătorul refuză o verificare la reprezentanță înseamnă că are ceva de ascuns. Poate ar fi bine să nu îți irosești economiile pe o astfel de tranzacție. Cel care vinde știe că la o astfel de verificare, se poate afla kilometrajul real al autoturismului.